آدرس:

ایران _ خراسان رضوی _ مشهد

تلفن تماس:

09029209797

ایمیل:

kahoo.ksd@gmail.com

تخم قرقاول نطفه دار

تخم قرقاول نطفه دار

معرفی کامل و مختصر قرقاول

قرقاول از جمله پرندگانی است که پرورش آن در بین مردم مختلف محبوبیت پیدا کرده است و دلیل اصلی این محبوبیت، گوشت لذیذ و سالم آن است. پرورش قرقاول و توسعه کسب و کار از طریق جوجه کشی تخم نطفه دار قرقاول نیاز به تجربه و علاقه کافی دارد چون در صورت نداشتن این دو عامل، سختی نگهداری از این پرنده، در یک مدت کوتاه باعث سستی و ناامیدی پرورش دهنده می شود. تاکنون 30 نژاد مختلف از قرقاول ها یافت شده است که هر کدام ویژگی های ظاهری و کاربردی مختلفی دارند و این شما هستید که باید متناسب با هدف خود، انتخاب درستی داشته باشید.

قرقاول پرنده ای بسیار زیبا و خوش رنگ است که با طرح و نقش زیبا و دم بلند خود به عنوان یکی از زیباترین پرنده ها شناخته می شود. نژاد آمریکایی، نژاد هلندی (سفید) و نژاد سبز پاکستانی به عنوان بهترین قرقاول برای پرورش انبوه شناخته می شود و دلیل آن تولید تخم زیاد در طول سال، مقاومت بسیار عالی در برابر بیماری ها، دوره پرورش کوتاه و سن بلوغ پایین، وزن گیری مناسب در مدت زمان کوتاه و گوشت بسیار خوش طعم آن می باشد. 

تخم نطفه دار قرقاول

تخم نطفه دار قرقاول از لقاح سالم قرقاول نر و ماده به وجود می آید و تا زمانی که دما، رطوبت و هوای لازم برای رشد سلول های جنین فراهم نشود، به جوجه تبدیل نمی شود.

دوره جوجه کشی تخم قرقاول 25-24 روز می باشد. اکثر پرورش دهندگان ترجیح می دهند که به جای جوجه کشی طبیعی از دستگاه جوجه کشی استفاده کنند تا تعداد زیادی از تخم های نطفه دار را به صورت همزمان به جوجه تبدیل کنند و با تنظیم شرایط لازم برای رشد جنین ها، درصد تبدیل موفق آن ها را بالا ببرند.

اغلب پرورش دهندگانی که از دستگاه جوجه کشی استفاده می کنند، ترجیح می دهند که تعداد مطلوبی از تخم های نطفه دار را جمع آوری کنند و سپس همه آن ها را به صورت یک جا در داخل دستگاه جوجه کشی قرار دهند. همچنین افرادی که قصد دارند، تخم نطفه دار قرقاول را عرضه کنند باید با شرایط نگهداری بهینه آن ها آشنا باشند تا تخم های بارور و سالمی را در اختیار مشتریان قرار دهند.

شرکت کشت و صنعت و دام کاهو انواع نژاد قرقاول مولد را با استانداردهای پرورش در استان خراسان رضوی راه اندازی نموده و در تولید تخم نطفه دار قرقاول و عرضه و فروش به همکاران و مشتریان گرامی جهت تولید جوجه قرقاول فعالیت مستمر دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.