آدرس:

ایران _ خراسان رضوی _ مشهد

تلفن تماس:

09029209797

ایمیل:

kahoo.ksd@gmail.com

تخم بوقلمون

خواص تخم بوقلمون

از فواید تخم بوقلمون وجود موادی مانند آهن، پروتئین و سلنیوم می‌باشد. سلنیوم خاصیت ضد پیری دارد که با مصرف تخم بوقلمون می‌توان بدنی جوان و سرحال داشت. سلنیوم در تخم بوقلمون باعث رشد سلول های سالم و کمک به عملکرد تیروئید می باشد. خوردن یک تخم بوقلمون مصرف سلنیوم در بدن را به میزان ۲۷.۱ میکروگرم افزایش می‌دهد و نیمی از نیاز روزانه مصرفی بدن را تامین می‌کند. از طرفی، دیگر خاصیت های تخم بوقلمون به دلیل داشتن مقدار قابل توجهی سلنیوم جلوگیری از بیماری سرطان، بیماری های قلبی عروقی، پیشگیری از بیماری هایی نظیر التهاب مفاصل و افزایش توان باروری می‌باشد.

بدن شما نیاز به آهن داشته و مصرف مناسب آن می‌تواند برای درمان کم خونی مفید باشد. هر تخم بوقلمون حاوی ۳.۲۴ میلی گرم آهن است که به ترتیب ۱۸ و ۴۱ درصد از مصرف روزانه توصیه شده برای زنان و مردان است. کمبود آهن در بدن فرد سبب احساس خستگی، کم خونی، کاهش روند رشد و همچنین کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری ها می‌شود. آهن جزء موادی است که مسئول ذخیره سازی و حمل و نقل اکسیژن در خون بوده و از آن برای افزایش و بهبود عملکرد سیستم ایمنی استفاده می‌شود.

 

 

ویتامین های تخم بوقلمون

تخم بوقلمون را به عنوان منبع ویتامین ها، به ویژه ویتامین های B9 و B12 شناخته میشود. هر دو این ویتامین ها به بدن شما کمک می‌کند تا سلول های قرمز خون ساخته شوند. این فرآیند برای انتقال اکسیژن سالم در خون ضروری است. ویتامین B9 که فولات نیز نامیده می‌شود، سبب افزایش رشد جنین می‌شود. به این نکته دقت داشته باشید که سطح پایین B9 می‌تواند منجر به نقص های مادرزادی عصبی شود.

ویتامین B12 یا کبالالین، از عملکرد عصبی حمایت کرده و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند. تخم بوقلمون حاوی ۵۶ میکروگرم ویتامین B9 است، که مصرف ۱۴ درصد آن به صورت روزانه توصیه شده است. همچنین ۱.۳۴ میکروگرم ویتامین B12 یا ۵۶ درصد از مصرف روزانه B12 برای بدن مفید است که همگی آنها در تخم بوقلمون وجود دارد.