آدرس:

ایران _ خراسان رضوی _ مشهد

تلفن تماس:

09029209797

ایمیل:

kahoo.ksd@gmail.com

خواص گوشت و تخم کبک

خواص گوشت و تخم کبک

خواص درمانی گوشت کبک

گوشت کبک دارای طبع گرم و خشک است و برای بدن بسیار مفید است. گوشت این پرنده بسیار سریع الهضم است و به درمان بیماری‌های گوارشی کمک می‌کند. خوردن این گوشت ضعف عمومی بدن را از بین می‌برد. از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می کند. تقویت حافظه و قوای جسمانی را به همراه می‌آورد. در اکثر کشورها برای درمان بیماری‌های روانی ضعف اعصاب و بی‌خوابی تجویز می شود. خوردن گوشت کبک فعالیت‌های کلیه را بهبود می‌بخشد و باعث دفع سموم بدن می‌شود. علاوه بر گوشت این پرنده ، مغز سر، جگر خام، زهره، بیضه و… این پرنده در درمان بیماری هایی همچون یرقان، صرع، تقویت چشم و حافظه، لاغری و… نیز مفید است.

خوردن گوشت کبک در بهبود قدرت بدنی و جسمانی برای تقویت قوای جنسی نیز مؤثر و مفید است. به دلیل کلسترول پایین حفظ سلامت قلب را در پی دارد و مصرف آن در جیره غذایی از ابتلا به عفونت‌های تنفسی جلوگیری می کند. با مصرف گوشت کبک تولید اسید اوریک کاهش و تسریع خروج سموم بدن انجام میشود. مصرف این گوشت  باعث تسریع دوره بهبودی  میشود و طول دوره نقاهت را کاهش میدهد.

تخم کبک و ارزش غذایی آن

به دلیل ارزش تغذیه‌ای بالا مصرف تخم کبک برای کودکان، مادران باردار و شیرده و افراد سالمند و کسانی که نیاز به جذب پروتئین بالا دارند بسیار مؤثر است. تخم این پرنده در تقویت دستگاه گوارش بسیار مفید واقع میشود. به لحاظ انواع ویتامین گروه B، فسفر و آهن بسیار غنی است و اسید آمینه های کمیاب در تخم این پرنده به وفور یافت می‌شود. به دلیل ویژگی‌های ژنتیکی مزه این تخم بسیار لذیذ است.

تخم کبک و درمان بیماری ها

در سفیده این تخم، مقدار بسیاری مس، ید و منیزیم موجود است که در سنتز هموگلبین نقش دارد و از کم خونی جلوگیری می کند.

پزشکان مصرف این تخم را به افراد سال‌خورده که نیاز به ترمیم بافت سلول های ازدست‌رفته دارند، برای تقویت و حفظ سلامتی بدنشان توصیه می‌کنند. املاح بسیار مفید موجود در تخم این پرنده در درمان بیماری‌های سختی چون آسم، تشنج، فشارخون، عقب‌افتادگی‌های جسمی و ضعف اعصاب بسیار مناسب است.

تخم کبک برای رشد کودکان و افزایش شادابی جوانان و بازیابی نیروی سالمندان بسیار مناسب است و مصرف به اندازه آن به درمان و تقویت نیروی جنسی در افراد کمک می کند. مصرف تخم نپخته،

در تقویت صدا و درمان سرفه کاربرد دارد. مصرف این تخم بصورت خام در درمان اختلالات تکلم و کودکانی که دیر به حرف می آیند مفید است و به بهبود تکلم کمک میکند. مصرف این تخم اشتها را افزایش داده و به رشد جسمی و ذهنی کودکان کمک می کند.

از بیماریهای شایع در سنین بالا آلزایمر است که با مصرف این تخم که سرشار از امگا ۳ است میتوان از مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری کرد یا به بهبود علائم آن کمک کرد. تخم این پرنده به دلیل داشتن مقادیر بالایی از ویتامین A و آنتی اکسیدان فراوان به بهبود بینایی کمک میکند. مصرف این تخم یکی از راه های ساده و کم هزینه و موثر برای توقف آب مروارید است. مصرف ۳ تا ۴ عدد تخم کبک روزانه به صورت آب‌پز یا نیمرو درصد بسیار زیادی از مواد مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.