آدرس:

ایران _ خراسان رضوی _ مشهد

تلفن تماس:

09029209797

ایمیل:

kahoo.ksd@gmail.com

جیره غذایی کبک ، جوجه تا بالغ

جیره غذایی کبک ، جوجه تا بالغ

میزان خوراک مصرفی روزانه کبک از جوجه تا بالغ

 

گوشت کبک در گذشته تنها به واسطه شکار آنها تهیه می شد اما امروزه در چندین استان کشور به صورت صنعتی به پرورش این پرنده کوچک پرداخته می شود. نوع خوراک مصرفی، انواع بیماریها، تهیه تجهیزات و همچنین میزان تغذیه کبک ها از نکات پر اهمیت پرورش این پرنده می باشد. در این مقاله به بررسی میزان تغذیه روزانه کبک در هر دوره از پرورش آنها پرداخته شده است.

میزان تغذیه کبک در هر دوره از پرورش

میزان تغذیه هر پرنده بستگی به جثه، وزن گیری و سلامت پرنده دارد. کبک ها پرندگانی ریز نقش بوده و فقط کمی از بلدرچین بزرگتر می باشند. وزن این پرنده در سن بلوغ به ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم خواهد رسید. در جدول پیش رو، میزان تغذیه کبک و وزن گیری این پرنده را مشاهده میکنید.

سن کبک

وزن کبک

 میزان مصرف خوراک در هفته

میزان مصرف خوراک در روز

۲ هفتگی

gr 70

gr 126

gr 10

۴ هفتگی

gr 180

gr 360

gr 13

۶ هفتگی

gr 300

gr 840

gr 20

۸ هفتگی

gr 380

gr 1368

gr 25

۱۰ هفتگی

gr 450

gr 2058

gr 30

۱۲ هفتگی

gr 500

gr 2805

gr 32

همانطور که در جدول بالا آمده است، میزان مصرف خوراک کبک بالغ حدودا ۳۰ گرم در روز می باشد.

میزان تغذیه کبک از یک روزگی تا ۲ هفتگی

کبک ها در ۲۴ ساعت اولیه زندگی خود به تغذیه نیاز ندارند، در این ساعات، پرنده با جذب کیسه زرده به درون بدن خود، مواد غذایی لازم را دریافت میکند. تغذیه کبک ها در ۲۴ ساعت اولیه زندگی منجر به عفونت کیسه زرده و تلف شدن پرنده خواهد شد.

پس از گذشت این زمان، با استفاده از محلول مولتی الکترولیت، پرنده را تغذیه کنید. کبک ها در این زمان تنها ۱۴ گرم وزن داشته و در دو هفته اول زندگی، ۸ تا ۱۰ گرم خوراک مصرف میکنند. دقت داشته باشید که غذای استارتر جوجه کبک باید حاوی ۲۸ درصد پروتئین باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.