آدرس:

ایران _ خراسان رضوی _ مشهد

تلفن تماس:

09029209797

ایمیل:

kahoo.ksd@gmail.com

خواص گوشت سایر ماکیان

خواص گوشت سایر ماکیان

سایر ماکیان به چه پرندگانی گفته می شود؟

ماکیان سانان با نام علمی (Galliformes) راسته ای از پرندگان هستند که در برگیرنده پرندگانی همچون مرغ و خروس محلی، بوقلمون، کبک، بلدرچین، تیهو، طاووس و قرقاول می باشد.که تا کنون 256 گونه زنده از ماکیان سانان در سراسر جهان شناسایی و دیده شده است.

برخی از گونه های ماکیان سانان مدت هاست که به صورت صنعتی پرورش داده می شوند از جمله کبک و قرقاول بوده که توسط شرکت کشت و صنعت و دام کاهو که تنها پرورش دهنده مجوز دار در شرق ایران در زمینه پرورش قرقاول و کبک می باشد. این شرکت که در خراسان رضوی فعال می باشد محصولاتی انحصاری و با کیفیت از گوشت قرقاول و کبک را با برند “پُروتی Poroty” تولید و به بازار عرضه نموده است. 

با فواید گوشت سایر ماکیان آشنا شویم

گوشت سایر ماکیان به دلیل ارزش های غذایی و دارویی مشتریان خاصی را دارا می باشد. در ادامه مطلب چند مورد از خواص گوشت سایر ماکیان ذکر شده است.

گوشت سایر ماکیان و کاهش وزن

 گوشت قرقاول یکی از منابع غنی پروتئین است که دارای مقدار بسیار کمی چربی می باشد، بنابراین گوشت قرقاول انتخاب غذایی مناسبی در رژیم‌های کاهش وزن است و به عنوان گوشت رژیمی به ورزشکاران و بدنسازان پیشنهاد می شود.

گوشت کبکِ بدون پوست و پخته شده نیز به دلیل چربی پایین از غذاهای مناسب در رژیم‌های کاهش وزن می باشد.

به‌طور کلی غذاهای غنی از پروتئین با اثر بر مرکز اشتها باعث تحریک مرکز سیری و در نتیجه احساس سیری و توقف در غذا خوردن می‌شوند.

گوشت سایر ماکیان و افسردگی

گوشت قرقاول غنی از اسیدآمینه است و یکی از نقش‌های اسیدآمینه ها حفظ احساس شادابی و کنترل اشتها است.

کمبود آن در مغز می‌تواند منجر به افسردگی و یا احساس گرسنگی مزمن شود.

همچنین مصرف گوشت قرقاول به دلیل طبع گرم این گوشت در فصول سرد سال می‌تواند برای افرادی که دچار ضعف بدنی و افسردگی مزمن هستند، بسیار مناسب باشد.

گوشت سایر ماکیان و قدرت تمرکز

مصرف گوشت سایر ماکیان و پرندگان شکاری به خصوص قرقاول و کبک باعث تحریک سلول‌های مغزی و افزایش قدرت تمرکز و سطح هوشیاری ذهنی می‌شوند.

بنابراین مصرف گوشت سایر ماکیان برای افرادی که در روزهای خاصی دچار اختلال در تمرکز و یا به اصطلاح رایج حواس پرتی می‌شوند، بسیار مناسب است.

گوشت سایر ماکیان و کم خونی

گوشت قرقاول، کبک، اردک و بوقلمون همگی حاوی آهن  هستند که به راحتی توسط بدن جذب می‌شود.

گوشت این پرنده ها برای افرادی که تمایل به استفاده از گوشت قرمز ندارند بسیار مفید است و به حفظ ذخایر آهن بدن آنها و جلوگیری از بروزکم خونی کمک می‌کند.

گوشت قرقاول پُروتی

گوشت اردک پُروتی

گوشت کبک پُروتی

گوشت بوقلمون پُروتی

برند پُروتی تمامی محصولات خود از گوشت سایر ماکیان را که شامل :

گوشت تازه و منجمد قرقاول

گوشت تازه و منجمد کبک

گوشت تازه و منجمد بوقلمون

گوشت تازه و منجمد اردک

با بالاترین کیفیت گوشت و بسته بندی وکیوم به بازار عرضه نموده و محصولاتی کاملا سالم و مرغوب را برای شما عزیزان تولید کرده است. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.