آدرس:

ایران _ خراسان رضوی _ مشهد

تلفن تماس:

09029209797

ایمیل:

kahoo.ksd@gmail.com

خواص گوشت قرقاول برای کودکان و بانوان باردار

خواص گوشت قرقاول برای کودکان و بانوان باردار

قرقاول یکی از ارزشمندترین پرندگان بومی آسیا است که به دلیل خواص منحصر به فرد گوشت و ظاهر زیبایی که دارد شناخته شده است. در بسیاری از کشورها گوشت قرقاول به دلیل پروتئین بالا و کمبود کالری، یکی از گزینه های بسیار سالم برای تأمین پروتئین در رژیم غذایی انسان استفاده می شود. علاوه بر این قرقاول ها به عنوان پرندگانی بسیار مقاوم شناخته می شوند و در پرورش آنها از داروها و آنتی بیوتیک ها استفاده نمی گردد، این امر به سلامت بیشتر گوشت قرقاول می افزاید.

خاصیت گوشت قرقاول برای کودکان

رسیدن به سطح مناسب آهن در بدن انسان برای حفظ سلامتی امری ضروری است. فواید فراوان آهن برای رشد سالم بدن بسیار ارزشمند است. یکی از مزایای منحصر به فرد گوشت قرقاول، مقدار بالای آهنی است که در آن وجود دارد. مصرف منابع سالم آهن به خصوص در دوران رشد و تکامل کودکان، می تواند منجر به افزایش تولید سلول های قرمز خون شده و سبب بهبود رشد و توسعه آنها گردد. از دیگر مزایای مصرف گوشت قرقاول برای کودکان می توان به افزایش رشد و بالا رفتن ضریب هوشی نیز اشاره کرد. اکثر پزشکان به خصوص در طب سنتی برای درمان کمبود آهن و بهبود کم خونی مصرف گوشت قرقاول را توصیه می کنند.

 

خواص گوشت قرقاول برای بانوان باردار

در زمان بارداری مادر تغییرات زیادی را در بدن خود تجربه می کند. این تغییرات نشان از رشد و نمو جنین در داخل رحم مادر دارد، به همین دلیل برنامه غذایی متنوع و مغذی برای مادر بسیار مهم است تا به سلامتی خود و جنین کمک نماید. در انتخاب رژیم غذایی، موادی که دارای پروتئین و مواد معدنی هستند بسیار مفید خواهند بود. در دوران بارداری توصیه به مصرف زیاد گوشت قرمز نمی شود از این رو گوشت قرقاول یکی از سالم ترین گوشت ها است که می توان در برنامه غذایی قرار گیرد.

با توجه به فواید انواع گوشت برای سلامتی، نیاز است خانم های باردار نیز از این محصولات، به اندازه نیاز و در حد معتدل استفاده کنند. برای جلوگیری از هر مشکلی در رابطه با مصرف انواع گوشت در دوران بارداری بهتر است با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کرد.

از آنجایی که گوشت قرقاول از خانواده گوشت سفید محسوب می شود می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای گوشت مرغ در برنامه غذایی دوران بارداری باشد. گوشت قرقاول حاوی پروتئین بالا با کمترین میزان کالری است. علاوه بر این ویتامین و مواد معدنی مهمی دارد که در گوشت مرغ یافت نمی شود؛ جنین نیاز به این ویتامین ها و مواد معدنی دارد تا به خوبی رشد کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.