آدرس:

ایران _ خراسان رضوی _ مشهد

تلفن تماس:

09029209797

ایمیل:

kahoo.ksd@gmail.com

خواص گوشت قرقاول از دیدگاه طب سنتی

خواص گوشت قرقاول از دیدگاه طب سنتی

خواص و طبع گوشت قرقاول در طب سنتی و خواص بی نظیر گوشت قرقاول

  قرقاول پرنده ای است که بومی آسیا می باشد و به دلیل رنگ روشن و پرهای زیبایی که دارد بسیار معروف است. در آسیا از گوشت قرقاول به جای گوشت مرغ استفاده می کنند زیرا این گوشت هم کالری کمتری دارد هم از پروتئین بیشتری برخوردار است.

گوشت قرقاول سرشار از انواع ویتامین ها و مواد ضروری است که این موارد در گوشت مرغ وجود ندارد.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با طبع گوشت قرقاول در طب سنتی و همچنین خواص گوشت قرقاول  آشنا کنیم.

طبع گوشت قرقاول در طب سنتی چیست؟

طبع گوشت قرقاول در طب سنتی گرم و خشک است و مصرف این گوشت برای افراد سرد مزاج مفید می باشد. افراد گرم مزاج باید این گوشت را به همراه مصلحش ( سکنجبین ) استفاده نمایند.

خواص گوشت قرقاول در طب سنتی چیست؟

خواص گوشت قرقاول برای کودکان: گوشت قرقاول سرشار از آهن است و مصرف آن برای کودکان در سن رشد بسیار مفید است. استفاده این گوشت برای بزرگسالان نیز مفید است زیرا سبب درمان کم خونی میشود.

خواص گوشت قرقاول در بارداری: استفاده از این گوشت به خانم های باردار پیشنهاد میشود زیرا مصرف گوشت قرقاول از تولد فرزند خفیف العقل پیشگیری مینماید.

کالری کمی دارد: کالری این گوشت در مقایسه با گوشت پرندگان دیگر همچون مرغ کمتر است. استفاده از این گوشت برای رژیم های غذایی پیشنهاد می شود.

چربی کمی دارد: گوشت قرقاول چربی کم و پروتئین زیادی دارد. افرادی که قصد کاهش وزن دارند حتما از این گوشت در برنامه غذایی خود استفاده نمایند.

سرشار از پتاسیم: گوشت قرقاول دارای پتاسیم است و به همین دلیل مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید می باشد.

گوشتی سالم و خوشمزه است: گوشت قرقاول هضم آسانی دارد که به همین دلیل برای سلامتی بدن مفید می باشد و همچنین از طعم خوبی نیز برخوردار است.

گوشت قرقاول حلال است: بله مصرف این گوشت از لحاظ شرعی حلال می باشد اما شکار و کشتار آن باید طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد.

طبع گوشت قرقاول

گوشت قرقاول سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها است.

ویتامین C کمتر در گوشت های قرمز وجود دارد ولی این ویتامین در گوشت قرقاول وجود دارد. این گوشت دارای ویتامین ها و مواد معدنی ضروری همچون: ویتامین c، ویتامین های گروه B، سلنیوم، امگا3، نیاسین، فسفر و… است که برای سلامت انسان مفید است.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گوشت قرقاول بر بیماری هایی مثل: ناراحتی های روانی، سنگ کلیه، فشار خون، ضعف اعصاب، افراد مبتلا به سرطان و… تاثیر بسزایی دارد.

فواید گوشت قرقاول برای قلب و عروق :

این گوشت به دلایل مختلفی برای قلب و عروق مفید می باشد.

گوشت قرقاول به دلیل چربی و کالری پایین برای سلامت قلب و عروق خوب است.

این گوشت دارای مقادیر بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است که سبب تقویت سیستم عصبی، گوارشی و قلبی می شود و برای درمان بیماری های مختلف مثل آسم و تشنج توصیه می شود.

همانطور که گفتیم، این گوشت دارای پتاسیم است و به همین دلیل سبب خنثی شدن سدیم اضافی بدن میشود که در نتیجه بر سلامت قلب و عروق تاثیر گذار است.

نکته :

درست است که گوشت قرقاول خواص و فواید زیادی برای بدن دارد اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

اگر از گوشت قرقاول استفاده می کنید باید مراقب سطح کلسترول آن نیز باشید. اگر جزو افرادی هستید که سطح کلسترول بالایی دارید باید در مصرف این گوشت احتیاط کنید.

گوشت قرقاول باید به آرامی پخته شود زیرا پخت نادرست آن سبب خشکی و بی مزه شدن آن می شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.