آدرس:

ایران _ خراسان رضوی _ مشهد

تلفن تماس:

09029209797

ایمیل:

kahoo.ksd@gmail.com

بوقلمون بوربون قرمز، بهترین گزینه برای پرورش

بوقلمون بوربون قرمز، بهترین گزینه برای پرورش

بوقلمون قرمز بوربون (Bourbon Red Turkey)

اگر گله کوچکی دارید و می‌خواهید پرنده خود را به سرعت پروار کنید، بوقلمون قرمز بوربون می‌تواند برای مزرعه شما مناسب باشد. به ادعای بسیاری، گوشت بوقلمون قرمز بوربون بسیار خوشمزه است، به قدری که اگر آن را امتحان کنید، دیگر سراغ گوشت های دیگر نمی‌روید.

این پرندگان همچنین به دلیل خلق و خوی مطیع خود از اینکه توسط شما نگهداری شوند، لذت می‌برند. البته برای نگهداری و پرورش بوقلمون بوربون باید به غرایز آن آشنا باشید. در نتیجه بهتر است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این نژاد دوست داشتنی به دست آورید.

ریشه بوربون قرمز بوقلمون

بوقلمون های قرمز بوربون به دلیل مفید بودن در مزرعه به سرعت مورد علاقه پرورش دهنده قرار می‌گیرند. این پرندگان اصیل چند دهه بود که زیاد مورد توجه قرار نمی‌گرفتند، هر چند با تازگی علاقه مردم به آنها مجدد افزایش پیدا کرده است. دلیل این امر نیز سرسختی آنها و پتانسیلی که در پرورش دارند، می‌باشد.

ویژگی های بوقلمون قرمز بوربون

حتی با وجود اینکه بوقلمون های بوربون خلق و خوی مطیع دارند، همچنان حفظ آنها می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد.. آنها غرایز قوی وحشی دارند که به آنها کمک می‌کند تا به عنوان مادرانی فوق‌العاده عمل کنند. وقتی بوقلمون قرمز لانه خود را می‌سازد، جعبه هایی را که ممکن است برایشان آماده کرده باشید در نظر نمی‌گیرند. در عوض، آنها به دنبال مکانی هستند که خودشان برای تخمگذاری مناسب می‌دانند. اگر آنها در منطقه‌ای که می‌خواهند لانه خودشان را بسازند، باید به قلمرو آن‌ها احترام بگذارید و اجازه دهید راحت باشند.

کل دوره جوجه کشی بوقلمون بوربون تقریباً ۲۸ روز طول می‌کشد، و در این مدت پرنده های مادر به طرز باورنکردنی فداکار هستند. آنها برای خوردن یا نوشیدن خیلی به ندرت از روی تخم های خود بلند می‌شوند. از آنجایی که این امر می‌تواند باعث اختلال جزئی در پرورش شود، و برای کسانی که نمی‌خواهند جوجه داری کنند، ایده‌آ‌ل نخواهد بود، می‌تواند برای برخی از مزارع کمی آزاردهنده باشد. با این حال، آنها مادرانی باورنکردنی هستند که دلبستگی و بقای جوجه های خود را تضمین می‌کنند.

این پرنده محبوب ترین انتخاب برای آمریکایی ها در روز شکرگزاری است. از آنجایی که طعم گوشت این پرنده بی نظیر است، دوستداران گوشت بوقلمون از آن لذت می‌برند. در کل بیشتر این پرندگان را برای مصارف گوشتی پرورش می‌دهند. اما به عنوان پرنده تخمگذار نیز عالی بوده و عده ای آنها را به همین دلیل نگهداری می‌کنند.

ویژگی های ظاهری

بوقلمون های قرمز بوربون پرهای زیبایی دارند که به رنگ قرمز و سفید زنگ زده هستند. در این نژاد، نرها به طور قابل توجهی بزرگتر از ماده ها بوده و در بزرگسالی مجموعاً تا ۱۵ کیلوگرم وزن دارند. در مقابل ماده‌ها حدود ۸ تا ۹ کیلو بیشتر وزن نگرفته و همچنان براق با ماهیچه‌های خفیف می‌باشند.

نرها پوشش دم چشمگیری دارند که پرهای زیبایی با رنگ های قهوه ای رنگ دارد. ماده ها هم کمی کمتر خیره کننده هستند و ظاهری براق تر و کمی رنگارنگ تر به خود می‌گیرند.

 

شرکت کشت و صنعت و دام کاهو اقدام به پرورش و بهره وری از گوشت تولیدی این نژاد به منظور ایجاد اصالت طعم و مزه واقعی با خواص ویژه این گونه از سایر ماکیان نموده که در آینده ای نزدیک تولیدات پسا زنجیره ای (برند پُروتی Poroty) را با استفاده از گوشت این گونه به بازار عرضه خواهد نمود. سرمایه گذاری در این بخش از سایر ماکیان برای گونه یاد شده اضافه بر جلوگیری از انقراض این گونه از خانواده بوقلمون سانان نیز خواص ویژه این گونه را در تولیدات خود به عرصه حضور خواهد رساند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.